ویزای فرصت مطالعاتی آمریکا

ویزای فرصت مطالعاتی آمریکا

درباره ویزا

یکی از ویزا هایی که مورد توجه بسیاری قرار گرفته است را می توان ویزای فرصت مطالعاتی آمریکا دانست. در حالت کلی امکان اخذ این ویزا برای همگان وجود نداشته و تنها تعداد محدودی از مردم می توانند نسبت به اخذ این ویزا اقدام نمایند.

رزرو صوری بلیت هواپیما و هتل برای سفارت با مناسب‌ترین قیمت‌

در صورتی امکان اخذ ویزای فرصت مطالعاتی آمریکا وجود خواهد داشت که فرد متقاضی استاد دانشگاه، محقق و یا در حالت کلی مدرک دکتر داشته باشد. داشتن پروژه ها و مقاله های علمی نیز به اخذ این ویزا کمک خواهد کرد و در صورت بالا بودن تعداد مقالات معتبر، می توانید به سهولت ویزای فرصت مطالعاتی را دریافت نمایید.

در صورتی که ویزای فرصت مطالعاتی آمریکا را دریافت کرده باشید می توانید به مدت 2 سال در این کشور اقامت داشته باشید و در این مدت امکان انجام دادن پروژه های علمی وجود داشته و می توانید از بهترین امکانات دانشگاه های این کشور بهره مند شوید.

امکان رزرو بلیت و هتل برای سفارت و سایر خدمات مسافرتی در هر ساعت شبانه روز

در مواقع بسیاری مشاهده شده است که فرد با این ویزا وارد کشور آمریکا شده و در آن مشغول به تحصیل شده است بنابراین امکان تدریس نیز برایتان وجود خواهد داشت.

ویزای فرصت مطالعاتی آمریکا

انواع ویزا

در حقیقت ویزای فرصت مطالعاتی آمریکا در یک نوع J1 صادر می شود. اما شاید نام ویزای J2 نیز به گوشتان خورده باشد. این ویزا به خانواده فرد متقاضی تعلق خواهد گرفت. جالب است بدانید که فرد متقاضی ویزای جی 1 می تواند خانواده خود را نیز به همراه ببرد. امکان درخواست هر دو این ویزا ها در صورت اثبات واجد شرایط بودن فرد متقاضی برای ویزای J1 وجود خواهد داشت.

شرایط اخذ

برای اخذ ویزای فرصت مطالعاتی آمریکا داشتن شرایط خاصی الزامی خواهد بود. به گونه ای که کمتر کسی امکان اخذ این ویزا را خواهد داشت. ابتدا باید بدانید که افسر پرونده باید نسبت به بازگشت شما به کشور مبدا اطمینان داشته باشد و در غیر اینصورت امکان اخذ این ویزا برایتان وجود نخواهد داشت و  به همین دلیل یکی از اصلی ترین شرایط اخذ این ویزا را می توان داشتن تمکن مالی دانست. افراد خاصی شانس بیشتری برای دریافت ویزای فرصت مطالعاتی آمریکا خواهند داشت که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم:

افرادی که بورسیه دولت آمریکا را داشته و یا فارغ التحصیل یکی از رشته های پزشکی آمریکا هستند و همچنین افرادی که تخصصی در زمینه های کشاورزی، معماری، مناطق طبیعی، علوم ارتباطات، روزنامه نگاری، تحقیقات فرهنگی، علم کامپیوتر، وسایل ارتباط جمعی، تکنولوژی، خدمات آشپزی؛ مهندسی، آموزش، زبان شناسی و ادبیات؛ علوم انسانی، زیست شناسی، کتابداری، تفریحات و تناسب اندام، آمار و ریاضیات، فلسفه، مطالعات دینی، روانشناسی، ساخت و ساز؛ علوم اجتماعی، مکانیک، حمل و نقل، تولید، بازاریابی، تحقیقات پزشکی، دندانپزشکی، تاریخ و دندانپزشکی دارند می توانند نسبت به دریافت ویزای فرصت مطالعاتی آمریکا درخواست نمایند.

با تور بالی همیشه سفر به سرزمین خدایان بی انتها سفر کنید.

مراحل اخذ

برای دریافت ویزای فرصت مطالعاتی 4 مرحله زیر را پیش رو خواهید داشت که باید تمامی این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید: - انتخاب استاد و دانشگاه: ابتدا باید به جستجو استاد در زمینه تحصیلی خود باشید. پس از یافتن استاد و دانشگاه مناسب، باید نامه از به صورت ایمیل برای وی ارسال نموده و تمایل خود نسبت به دوره های فرصت مطالعاتی را نشان دهید. - درخواست نامه پذیرش: توجه داشته باشید که کلیه استاد ها با درخواست شما موافقت نخواهند کرد و در صورتی که یکی از استادان با درخواستتان موافقت نمود، باید از استاد درخواست نامه پذیرش نمایید که این نامه باید از طرف دانشگاه ارسال گردد. - نامه کمک مالی: پس از اینکه نامه پذیرش را دریافت کردید باید نامه درخواست فرصت مطالعاتی آمریکا را به دانشگاه مبدا خود ارائه نمایید. پس از بررسی های لازم نامه پشتیبانی مالی برای شما ارائه خواهد شد که پس از این مرحله می توانید به دنبال پیگیری ویزا باشید. - تکمیل فرصت مطالعاتی برای دریافت اجازه خروج از کشور ابتدا باید نامه پذیرش را به همراه ویزای کانادا به وزارت علوم برده و به بخش فرصت مطالعاتی ارائه نمایید. پس از بررسی های لازم اجازه خروج از کشور برای فرد متقاضی صادر خواهد شد.

مدارک لازم

برای دریافت ویزای فرصت مطالعاتی آمریکا ارائه مدارک خاصی از جمله الزامات خواهد بود. توجه داشته باشید که کلیه مدارک ارائه شده به سفارت آمریکا برای درخواست این ویزا باید حتما به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند. در حالت کلی مدارک مورد نیاز ویزا را می توان به 3 نوع دسته بندی نمود که در ادامه به هر یک از آنها اشاره کرده ایم:
done ارائه اصل پاسپورت جدید و قدیمی
done اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه
done یک قطعه عکس 4/5*5
done در صورت داشتن همسر نیاز به ارائه سند ازدواج
done تکمیل فرم اطلاعات فردی و خانوادگی
done ارائه نامه پذیرش از یک دانشگاه آمریکایی
done گواهی اشتغال به تحصیل در صورت دانشجو بودن
done ارائه مدرک تحصیلی ترجمه شده
done ارائه ریز نمرات آخرید مقطع تحصیلی
done مدرک زبان
done نامه ای برای تاییدیه از دانشگاه به عنوان حمایت مالی از فرد متقاضی
done ارائه کلیه اسناد مربوط به شغل فرد متقاضی با ذکر تاریخ دقیق و سوابق
done مدارک مالی یکی از مهمترین ها خواهد بود و فرد باید تمکن مالی برای زندگی در آمریکا را به اثبات برساند. به این منظور باید تمکن مالی با مهر بانک را به همراه گردش حساب چهار ماهه اخیر ارائه نماید.

تعرفه خدمات

یکی از مهمترین مواردی که توجه همگان را به خود جلب کرده را می توان میزان هزینه هایی دانست که باید برای این ویزا خرج شود. توجه داشته باشید که در طول دوره اقامت در آمریکا، هزینه ها را وزارت علوم پرداخت خواهد کرد اما برای اخذ ویزای فرصت مطالعاتی باید هزینه ای برابر با 160 دلار آمریکا پرداخت نمایید. روند اخذ این ویزا بستگی به سرعت عمل شما خواهد داشت اما پس از اینکه تاییدیه دانشگاه را گرفته باشید سفارت آمریکا حدود 30 روز زمان نیاز خواهد داشت تا با درخواست شما موافقت نماید. در مواردی مشاهده شده که روند بررسی پرونده تا 120 روز نیز ادامه پیدا کرده است.
برگشت به منو