نکات گردشگری

واحد پول لبنان چیست؟

واحد پول لبنان لیره است که در زبان انگلیسی با نام پوند لبنان شناخته می شود. لیره لبنان با نام اختصاری LL یا LBP شناخته می شود. هر لیره لبنان از 100 پیاستر تشکیل شده که به دلیل مشکلات اقتصادی و تورم های متوالی دیگر ارزش چندانی ندارد.

جالب است بدانید که پیاستر لبنان با نام قروش لبنان نیز شناخته می شود. همانطور که می دانید اکثریت جمعیت لبنان بین مسلمانان و مسیحیان تقسیم شده است و مردم به زبان های عربی، انگلیسی و فرانسه صحبت می کنند. بر همین اساس اسکناس های لیره لبنان هم به دو زبان عربی و فرانسوی چاپ می شود.

همیشه سفر مجری مستقیم تور شیراز با بالاترین درصد رضایت مسافرین و مجوز رسمی از سازمان گردشگری

آشنایی با کشور لبنان

کشور لبنان کشوری خارق العاده و زیبا است که طبیعت، سواحلی بی نظیر، دریا و موزه های فراوانی را در خود جای داده است. همانطور که بیروت پایتخت کشور لبنان را عروس خاورمیانه نام نهاده اند. این کشور عربی با در بر داشتن تفریحات پرهیجان آبی و سواحل بی نظیر، جاذبه های فرهنگی و طبیعی، وجود سنت های قبایل مختلف عرب و موزه هایی تاریخی که گویای گذشته های دور کشور لبنان می باشند، مکان های گردشگری لبنان و البته غذاهای لبنانی که در دنیا شناخته شده هستند همیشه حرفی تازه برای گفتن دارد.

در این بخش قصد داریم شما را با مکان های دیدنی لبنان آشنا کنیم. پس با ما همراه شوید.شرکت همیشه سفر در تور لبنان همراه شما مسافران عزیز است تا لحظاتی به یادماندنی را در این کشور زیبا تجربه کنید.

واحد پول لبنان

واحد پول لبنان

پیش از جنگ جهانی اول در لبنان از پول عثمانی با نام لیره عثملی (عُسمَلی) استفاده می شد. پس از سقوط سلطنت عثمانی برای مدتی از واحد پول مصری استفاده شد و برای همین در زبان محلی لبنانی به پول، مصاری گفته می شود. واحد پول لبنان، لیره که در انگلیسی به آن پوند لبنان می‌گویند، است که به‌صورت LL یا LBP نشان داده می‌شود و از ۱۰۰ پیاستر یا قروش تشکیل شده اما پول خرد لبنان هم مانند پول خردهای ایران، به‌خاطر تورم ارزش خود را از دست داده‌اند و به ندرت در معاملات استفاده می‌شود.

اسکناس‌های لبنانی به دو زبان عربی و فرانسه چاپ می‌شوند. همانطور که در بالا اشاره شد، سکه‌های لبنان به‌صورت ۵۰، ۱۰۰، ۲۵۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ لیره‌ای هستند که دو مورد اول تقریبا دیگر در بازار کاربردی ندارند. اسکناس‌های ۱۰۰۰ لیره‌ای به دو شکل در بازار موجود هستند و هر دو، قابل قبول هستند. بنا به اعلام بانک مرکزی ایران، هر یک لیره، واحد پول لبنان در زمان نوشتن این مطلب برابر با ۲۷٫۹۴ ریال ایران است.

انواع اسکناس های پول لبنان

پول لبنان در حال حاضر به صورت اسکناس های 1000، 5000، 10000،20000، 50000 و 100000 لیره در بازار توزیع می شود و البته هنوز استفاده از سکه در این کشور رایج است. سکه های رایج در بین مردم نیز عمدتا 500 و 1000 لیری است و تقریبا سکه های 50 و 100 لیری لبنان به دلیل از دست دادن ارزش اقتصادی دیگر کاربردی ندارد.

همچنین سکه های 1000 لیری در حال حاضر به صورت اسکناس هم چاپ می شود. حالا که با واحد پول لبنان و انواع اسکناس های موجود در این کشور آشنا شدید، اگر می خواهید برای تور لبنان و سفر به این کشور آشنا شوید خوب است بدانید که در حال حاضر ارزش آن در بازار آزاد ایران 27.85 تومان است.

انواع اسکناس های پول لبنان

بانک ها و صرافی های لبنان

در لبنان می توانید تقریبا 80 بانک داخلی و بین المللی پیدا کنید که ساعات کار آنها شبیه ساعات بانک های ایران است. در نتیجه شما تا پیش از عصر برای تبدیل ارز می توانید به بانک های لبنان مراجعه کنید. همانطور که می دانید بانک های فرودگاهی تقریبا پایین ترین نرخ ارز (نسبت به صرافی و بازار آزاد) را تبدیل می کنند و این مسئله اصلا به نفع شما نیست. پس بهتر است به جای فرودگاه، در شهر پول خود را چنج کنید. همچنین اگر دلار همراه داشته باشید مسئله حل شده است و در همه شهرهای لبنان دلار قابل قبول است.

صرافی های لبنان نیز تقریبا تمام روز دایر هستند و خوب است بدانید که وسترن یونیون هم در تمام شهرهای لبنان شعبه دارد، پس خیلی نگران تبدیل ارز نباشید و از بابت صرافی های بیروت و دیگر شهرهای لبنان و کارمزدهای تبدیل ارز مطمئن باشید. همچنین اگر می خواهید با بانک های داخل ایران نیز ارتباط بگیرید این را بدانید که تنها بانک صادرات است که در شهرهای بیروت، صیدا و بعلبک شعبه دارد و اگر نیاز مبرم به پول داشتید از طریق حواله های داخلی نیز می توانید مشکل خود را رفع کنید.

بانک ها و صرافی های لبنان

استفاده از کارت اعتباری و خودپرداز

در صورتی که خارج از کشور حساب داشته باشید و یا ساکن کشوری غیر از ایران باشید، می توانید در تور لبنان از کارت های بین المللی مانند ویزا، مستر کارت، امریکن اکسپرس و دینر کلاب استفاده کنید که در همه شهرهای لبنان قابل قبول است. در صورتی که به دلار یا پول لبنان دسترسی نداشتید و یا برای خریدهایی که پول خرد نیاز دارد شما در بیروت و دیگر شهرها می توانید به راحتی از خودپردازها و ATM استفاده کنید.

همچنین حتما با توجه به نرخ ارز، کاربرد تبدیل ارز و آخرین نوسان های بازار پول خود را به واحد پول لبنان و یا دلار تبدیل کرده و یا از طریق خودپرداز خرید کنید. لبنان هم مانند ایران نوسان اقتصادی بسیاری دارد و با تورم مواجه است. همین مهم می تواند بار هزینه اضافی برای گردشگران همراه داشته باشد. در نتیجه اگر برای پول خود برنامه ریزی می کنید و یا خرج های حاشیه ای در سفر ندارید این مهم را توجه کنید و حتما نوسان های بازار را پیش از تبدیل ارز مد نظر قرار دهید.

حتما در خریدهای جزئی و یا تاکسی ها، سکه هایی که به شما می دهند را نگه دارید. در خرید از سوپرمارکت یا موارد مشابه معمولا فروشنده ها قیمت را گرد کرده و بقیه پول را به صورت سکه به شما پس می دهند که خودشان شاید خیلی از این سکه ها استفاده نکنند. پس حتما این سکه ها را نگه دارید تا اگر نیاز شد دوباره از آن استفاده کنید.

واحد پول لبنان

تور لبنان

حالا که با پول لبنان و شرایط تبدیل ارز در این کشور آشنا شدیم شما را به تور لبنان دعوت می کنیم تا سفری فوق العاده به این کشور زیبا، سواحل دل انگیز و طبیعت بی نظیر آن داشته باشید. فراموش نکنید که پول لبنان در ایران چندان خرید و فروش نمی شود و شما می توانید با تهیه دلار به این کشور سفر کنید.

زیباترین شهرهای توریستی لبنان بیروت و بعلبک است و تنها با پاسپورت معتبر می توان به این شهرهای زیبا سفر کرد. ویزای لبنان به راحتی صادر می شود و نیاز به کاغذ بازی های متداول ندارد. پس با خیال راحت به لبنان سفر کنید و از این تور فوق العاده لذت ببرید. شهرها و جاذبه هایی فوق العاده در لبنان منتظر شماست. خوب است بدانید که با توجه به تفاوت بین واحد پول ایران و لبنان شما می توانید با هزینه ای معقول به عروس شهرهای خاورمیانه سفر کنید.

شرح کامل شرایط، هزینه‌های اخذ ویزای دانشجویی و نکات مهم برای بالا بردن شانس اخذ اقامت تحصیلی کانادا✔️

در سفر به لبنان چه ارزی همراه ببریم؟

در سفر به لبنان شما هم می توانید در کشور خود، لیره لبنان بخرید و هم می توانید با دلار آمریکا به این سفر بروید. در تمامی شهرهای لبنان و البته بیروت دلار آمریکا نه تنها قابل استفاده بلکه قابل تبدیل است.

جالب است بدانید که در لبنان شما برای تهیه لیره لازم نیست حتما به صرافی بروید بلکه حتی در سوپر مارکت هم می توانید دلار خود را به لیره تبدیل کنید اما باز هم بهتر است جانب احتیاط را رعایت کنید. البته این مهم را توجه داشته باشید که اگر از ایران به لبنان سفر می کنید، نمی توانید از بازار آزاد لیره لبنان بخرید و بهتر است با دلار به سفر بروید.

همچنین اگر پول خود را به پول لبنان یعنی لیر چنج نکنید، همانطور که گفتیم با دلار هم می توانید کارهای عادی را پیش ببرید، از سوپر خرید کنید، کرایه تاکسی را بپردازید ولی برای این مهم حتما باید اسکناس خرد یعنی 1 دلاری، 10 دلاری و 20 دلاری همراه داشته باشید. می توان گفت که در همه شهرهای لبنان از دلار آمریکا تقریبا به اندازه لیره استفاده می شود.

همچنین اگر از واحد پول یورو استفاده می کنید بهتر است بدانید که هر لیره لبنان تقریبا ۱۷۰۴٫۳۴ یورو است. ولی به شما پیشنهاد می کنیم که در این سفر خیلی به یورو دلخوش نباشید زیرا مبادله با آن در لبنان تقریبا انگشت شمار است، پس بهتر است حتما به دلار تبدیل شود.

واحد پول لبنان

نمونه ای از اسکناس های لبنان

در این قسمت می توانید نمونه هایی از واحد پول لبنان (لیر لبنان) که به آن پوند لبنان نیز گفته می شود، مشاهده فرمایید.

اسکناس ۱۰/۰۰۰ لیر لبنان
اسکناس ۱۰۰۰۰ لیر لبنان
اسکناس ۵۰۰۰ لیر لبنان
اسکناس ۵۰۰۰ لیر لبنان
اسکناس ۲۰/۰۰۰ لیر لبنان
اسکناس ۲۰۰۰۰ لیر لبنان
اسکناس ۵۰/۰۰۰ لیر لبنان
اسکناس ۵۰۰۰۰ لیر لبنان
اسکناس ۱۰۰/۰۰۰ لیر لبنان
اسکناس ۱۰۰۰۰۰ لیر لبنان
واحد پول لبنان

ویدیو آشنایی با کشور لبنان شهر زیبای بیروت

دانلود ویدیو

نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به منو