ویزای سرمایه گذاری آمریکا

درباره ویزا

ایالات متحده امریکا با وجود شرایط عالی زندگی، مقصد نهایی بسیاری از مهاجرانی است که به امید فردایی بهتر موطن اصلی خود را ترک می کنند. از آنجائی که همواره خیل عظیم متقاضیان، خواهان اخذ شهروندی این کشور هستند، این مقوله از دیرباز موردتوجه دولتمردان امریکایی بوده و اداره مهاجرت قوانین خاصی را در این مورد وضع نموده است. شهروندان امریکا از امکانات و حقوق بیشتری نسبت به دارندگان گرین کارت برخوردارند.

رزرو بلیت و هتل برای سفارت برای ویزای توریستی- کاری- تحصیلی- درمانی

حق رای دارند، می توانند به هرکجا که خواستند سفر کنند و بدون محدودیت دوباره به امریکا بازگردند. برای دعوت به امریکا اسپانسر مالی اقوام خود شوند و لازم نیست ارتباط خود را با سرزمین مادری قطع کنند. در ادامه ویزای سرمایه گذاری آمریکا را بررسی میکنیم.

ملزومات دریافت شهروندی ایالات متحده امریکا برای مهاجران

متقاضی باید:

  • حداقل پنج سال با اقامت موقت در ایالات متحده زندگی کرده باشد (پناهندگان، همسران شهرودان امریکا و سربازان ارتش امریکا از این قاعده مستثنی هستند.
  • حداقل نیمی از پنج سال را در امریکا حضور فیزیکی داشته باشد.
  • حداقل سه ماه در ایالتی که از آن جا درخواست شهروندی نموده، زندگی کرده باشد.
  • بیشتر از یک سال خارج از خاک امریکا نبوده باشد.
  • حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد.
  • باید پایبند به اصول اخلاقی ملی باشد.
  • باید بتواند به سهولت انگلیسی صحبت کند و بنویسد.
  • باید در امتحان مربوط به تاریخ و اصول سیاسی ایالات متحده پذیرفته شود.
  • باید وفادارانه قسم بخورد و اصول قانون اساسی ایالات متحده را باور داشته باشد.

حائز شرایط فوق شدن کار آسانی نیست چراکه ویزاهای موقت امریکا بیش از دو سال اعتبار ندارند و معمولا منجر به دریافت گرین کارت نمی شوند. هرچند که قوانینی در خصوص تغییر نوع ویزا و تمدید اقامت وجود دارند، اما معمولا شرط اولیه آنها دریافت پیشنهاد کار مرتبط از داخل خاک امریکاست.

باتوجه به مطالب گفته شده، آسان ترین و مطمئن ترین راه اخذ گرین کارت و پس از آن شهروندی ایالات متحده، سرمایه گذاری در امریکاست. هرچند که باتوجه به مبلغ سرمایه گذاری قابل توجه خواسته شده از سوی دولت امریکا، اگر این کار بدون آگاهی و مطالعه کافی صورت گیرد، ممکن است متقاضیان را با ضرر و زیان عمده مواجه سازد. در ادامه شما را با شرایط و نحوه این سرمایه گذاری آشنا می سازیم.

ویزای E2

ویزای سرمایه گذاری آمریکا E2 خاص کسانیست که مایلند با میزان سرمایه گذاری کمتری به نسبت EB-5 وارد ایالات متحده شوند تا با شرایط تجاری و زندگی در این کشور به طور مستقیم آشنا شوند یا در این کشور بازنشست شوند. هرچند که در قوانین، میزان دقیقی برای این نوع سرمایه گذاری ذکر نشده و اداره مهاجرت به لفظ “قابل توجه” Significant اکتفا کرده، اما تجربه نشان داده که سرمایه های کمتر از صد تا صدو پنجاه هزار دلار منجر به ویزا نخواهند شد. این سرمایه گذاری معمولا شامل خرید و راه اندازی تجارتی خاص می شود.

ملزومات دریافت ویزای سرمایه گذاری آمریکا E-2

  • ملیت متقاضی می باید جزو یکی از کشورهایی باشد که معاهده تجاری با امریکا را امضا کرده اند. (ایران از سال ۱۹۵۷ به عضویت این پیمان درآمده است). حداقل نیمی از سهام شرکت میبایست به نام افرادی با ملیت سرمایه گذار باشد.
  • تجارت باید فعال و ریسک پذیر باشد. سرمایه گذاری های بانکی مطمئن، قابل قبول نیستند.
  • تجارت باید تاثیر مثبت بر اقتصاد داشته باشد و سودی بیش از تامین هزینه های ضروری متقاضی و خانواده اش را ارائه دهد.
  • متقاضی باید به طور مستقیم تجارت را مدیریت کند و تخصص لازم برای این کار را داشته باشد؛ کارگران ساده حائزشرایط نیستند.

شرایط کارمندان پروژه

  • ملیت کارمندان باید با کارفرما یکی باشد.
  • کارمند باید تمامی شرایط مذکور در قوانین اداره کار و FLSA را احراز نماید و از حقوق کامل برخوردار شود.
  • تخصص لازم برای انجام کار را داشته باشند و در پیشبرد پروژه دخیل باشند.

ویژگی های ویزای سرمایه گذاری آمریکا E2

این ویزا، ویزای یک بار ورود دو ساله است که پس از اتمام اعتبار، به تعداد نامحدود قابل تمدید خواهد بود اما منجر به دریافت گرین کارت و اقامت دائم نمی شود. پس از اتمام دو سال، سرمایه گذار باید با مدارک مرتبط به دفتر اداره مهاجرت ایالتی که در آن اقامت دارد؛ مراجعه نماید. در صورت اثبات موفقیت تجارت در مدت دو سال، ویزا تا دو سال دیگر تمدید خواهد شد.

متقاضی می تواند همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال مجرد خود را به عنوان همراه به امریکا بیاورد. محل زندگی سرمایه گذار باید در نزدیکی مکان پروژه باشد و مجوز ورود سرمایه از سازمان OFAC دریافت شود. حتما پیش از انتقال سرمایه ، از شرایط دقیق پروژه آگاهی یابید تا از صدور ویزا و بازگشت سرمایه خود مطمئن شوید؛ هرچند که هیچ نهادی نمی تواند صدور قطعی ویزا و بازگشت کامل سرمایه را تضمین نماید، اما با بررسی های کافی و کمک گرفتن از متخصصان این امر، میتوان ریسک سرمایه گذاری را به حداقل رساند.

قانون سال 1990 اداره مهاجرت

در سال ۱۹۹۰ اداره مهاجرت امریکا قانونی را وضع کرد که به موجب آن سرمایه گذاران خارجی، گرین کارت امریکایی دریافت می کردند. سرمایه گذارانی که یک شرکت تجاری جدید را تاسیس می کنند و یا وارد تجارتی فعال می شوند یا یک تجارت ورشکسته را می خرند و فرصت شغلی ایجاد می کنند؛ مشمول این قانون می شوند. مطابق آن، سرمایه گذار می باید حداقل یک میلیون دلار در خاک امریکا سرمایه گذاری کند و ده نفر از شهروندان امریکایی را به استخدام خود در آورد.

سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار دلاری صرفا خاص نواحی روستایی با نرخ بیکاری بالاست. در صورت قبولی درخواست سرمایه گذاری، از سوی اداراه مهاجرت و سپس کنسولگری امریکا، به فرد متقاضی، همسر و فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال آنها گرین کارت دو ساله اعطا خواهد شد. برای دریافت گرین کارت ده ساله، کافیست سه ماه قبل از تمام شدن اعتبار گرین کارت، متقاضی با مدارک مربوطه به اداره مهاجرت مراجعه کند و ثابت نماید که سرمایه گذاری انجام گرفته و ده نفر نیز استخدام شده اند. پس از پنج سال اقامت در ایالات متحده، می توان جهت دریافت شهروندی این کشور اقدام نمود.

نحوه گرفتن بلیط صوری هواپیما برای ارائه به سفارت

مراکز منطقه ای REGIONAL CENTERS

مطابق بند ۶۱۰ قانون ۳۹۵-۱۰۲ که در تاریخ ۶ اکتبر ۱۹۹۲ تصویب شد، مناطقی که در معرض رشد اقتصادی، افزایش ظرفیت سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های شغلی جدید قرار داشتند از سوی دولت به عنوان “مراکز منطقه ای” معرفی شدند. سرمایه گذاری در این مناطق تسهیلاتی را برای متقاضی فراهم می آورد. برای این منظور باید مشخص شود:

  • برنامه مرکز منطقه ای برای ارتقای رشد اقتصادی آن منطقه چیست؟
  • بر طبق برنامه اقتصادی مرکز منطقه ای چگونه به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شغل خواهد شد؟
  • مقدار بودجه لازم برای کل سرمایه گذاری جهت پیشبرد پروژه تجاری چقدر است؟ا
  • این منطقه سرمایه گذاری چه تاثیرمثبتی بر اقتصاد ملی خواهد داشت؟

ملزومات برنامه مراکز منطقه ای

  • سرمایه گذاری باید در تجارتی جدید صورت بگیرد که پس از سال ۱۹۹۰ دایر شده است.
  • برحسب منطقه موردنظر برای سرمایه گذاری می باید حداقل مبلغ ۵۰۰ هزار یا یک میلیون دلار به منطقه تزریق شود
  • .نتایج عملکرد باید سوددهی پروژه بر اقتصاد امریکا و ایجاد ده فرصت شغلی را نشان دهد.
  • سرمایه گذار می باید به صورت فعال در مدیریت پروژه دخیل باشد.
  • مناطق هدف اشتغال زایی Targeted Employment Areas “TEA”
  • مناطقی هستند که در زمان سرمایه گذاری بیش از ۱۵۰ درصد جمعیت آنها بیکار باشند و یا جزو مناطق روستایی به حساب بیایند. بنابر تعریف اداره برنامه و بودجه، به مناطق خارج از محدوده شهری که جمعیت بیشتر از ۲۰ هزار نفر داشته باشد؛ منطقه روستایی اطلاق می شود. حداقل میزان سرمایه گذاری در این نواحی ۵۰۰ هزار دلار امریکاست. سرمایه گذاری باید ریسک پذیر باشد؛ به این معنا که سرمایه گذاریهای بی خطر “مانند خرید سهام یا ملک” قابل قبول نیستند.

شرایط سرمایه گذاری در یک تجارت ورشکسته

  • تجارت باید حداقل برای دو سال فعال بوده باشد.
  • برطبق مدرک حسابداری، شرکت باید یک تا دو سال قبل از ارائه درخواست با ضرر روبرو بوده باشد.
  • ضرر ثابت شده در یک تا دو سال اخیر می باید حداقل ۲۰ درصد ارزش شرکت قبل از ضرر را شامل شود.
  • سرمایه گذار می باید تعداد کارمندان کنونی شرکت را حداقل تا دو سال حفظ نماید.
  • سرمایه گذار باید به طور مستقیم تجارت را مدیریت کند.
  • مبلغ سرمایه گذاری در این نوع تجارت نیز بین ۵۰۰ هزار دلار تا یک میلیون دلار است.

مزایای سرمایه گذاری EB-5

در این روش هیچ محدودیت سنی وجود ندارد، نیازی به سابقه کاری و تحصیلی مرتبط نیست و الزامی به دانستن زبان انگلیسی وجود ندارد. به علاوه، متقاضیانی که با این ویزا وارد خاک امریکا می شوند؛ مختارند هر زمان که خواستند از امریکا خارج شوند و حتی به کار خود در کشورشان ادامه دهند ” منوط به این که از قوانین دولت امریکا در خصوص تحریم ها تخطی نکنند و قصد ترک اقامت امریکا را نداشته باشند.”

متقاضی، همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال آنها، آزادند در هر نقطه از ایالات متحده که مایل بودند به کار و تحصیل بپردازند و در همانجا بازنشست شوند؛ می توانند از مزایای تحصیل به عنوان یکی از شهروندان ایالات متحده برخوردار شوند و شهریه ای یکسان با یک امریکایی بپردازند؛ می توانند برای دیگر اعضای خانواده خود درخواست گرین کارت دهند و اسپانسر مالی آنها شوند.
هر ساله ۱۰ هزار ویزا برای سرمایه گذاران صادر می شود که نیمی از آنها سهمیه مراکز منطقه ای هستند.

یکی از مواردی که مورد توجه برخی از ایرانیان قرار گرفته را می توان سرمایه گذاری در آمریکا دانست. آمریکا به عنوان سومین کشور بزرگ در دنیا به شمار می رود و به دلیل داشتن واحد پول قدرتمند دلار، موقعیت های خوبی برای تجارت و سرمایه گذاری دارد. اقتصاد قوی کشور آمریکا از دیگر دلایلی است که تجار و سرمایه گذاران را به خود جلب می کند. برای اینکه بتوانید در این کشور سرمایه گذاری کرده و یا کسب و کاری راه بیندازید ابتدا باید شرایطی داشته و ویزای سرمایه گذاری آمریکا را دریافت کرده باشید. امکان رزرو سوری بلیت هتل و هواپیما برای کاربران در همیشه سفر برای سرمایه گذاری در آمریکا انتخاب های متفاوتی پیش رو خواهید داشت و هر یک از این روش ها مزایا و معایبی داشته و افراد خاصی امکان دریافت آنها را خواهند داشت و از این رو بهتر است ابتدا با این موارد آشنایی یافته و سپس نسبت به ثبت درخواست ویزای مد نظر خود اقدام نمایید. ویزای سرمایه گذاری آمریکا در حالت کلی به 4 نوع زیر دسته بندی می شود که توضیحات مختصری در رابطه با هر یک ارائه نموده ایم:

ویزای سرمایه گذاری آمریکا از طریق خرید ملک

یکی از روش های سرمایه گذاری در آمریکا را می توان خرید ملک دانست. البته با خرید ملک در آمریکا نمی توانید اقامت این کشور را دریافت کنید و صرفا خرید به منزله سرمایه گذاری خواهد بود. برای خرید ملک در این کشور ابتدا باید با روشی وارد این کشور شوید و البته امکان خرید ملک با ویزای توریستی آمریکا نیز وجود خواهد داشت.

ویزای سرمایه گذاری آمریکا از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در آمریکا یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری می باشد اما باید بدانید که این روش برای ایرانیان مشکلات زیادی داشته و کمتر کسی می تواند به این روش در آمریکا سرمایه گذاری نماید. برای سرمایه گذاری به این روش مبلغ خاصی در نظر گرفته نشده است اما برای ثبت شرکت در آمریکا باید عضو یکی از شرکت های ثبت شده در آمریکا با عنوان offshore llc باشید.

ویزای سرمایه گذاری آمریکا از طریق کارآفرینی

در این روش اخذ ویزای آمریکا به دو زیر دسته بندی می شوند:

ویزای سرمایه گذاری آمریکا EB5

در این نوع ویزا فرد متقاضی باید در یک کسب و کار فعال در آمریکا سرمایه گذاری نماید. فرد متقاضی می تواند میزان سرمایه گذاری را تعیین نماید اما طبیعتا سرمایه بالایی برای این کار نیاز خواهد بود. کمترین مبلغی که در این روش می توانید سرمایه گذاری کنید 500 هزار دلار آمریکا می باشد که در این صورت باید یک کسب و کار منطقه روستایی و محروم را انتخاب کنید. از جمله مهمترین مزایای این روش می توان به امکان کار، تحصیل و زندگی در هر یک از ایالت های آمریکا دانست. البته برای اخذ اقامت دائم از این روش باید تمکن مالی خود به مبلغ 1 میلیون دلار را نشان دهید.

ویزای سرمایه گذاری آمریکا  E2

این ویزا به عنوان یکی از ساده ترین روش های اخذ ویزای سرمایه گذاری آمریکا شناخته می شود که این ویزا برای یک دوره 2 یا 5 ساله صادر خواهد شد. با داشتن این ویزا می توانید همسر و خانواده خود را نیز به آمریکا بیاورید. در این روش می توانید یک بیزینس پلن قوی ارائه کرده و یا یک بیزینس موفق را خریداری کنید. در صورتی که سرمایه کافی برای اخذ ویزای EB5 را نداشته باشید می توانید در این روش با هزینه پایین تری اقدام نمایید. البته باید بدانید که مردم کشور ایران امکان اخذ این ویزا را نخواهند داشت. در صورتی که کسب و کار شما با استقبال مواجه شده باشد می توانید به سهولت ویزای سرمایه گذاری خود را تمدید نمایید. صدور و رزرو بلیت هواپیما و هتل برای تمامی مسیرهای خارجی با مناسب‌ترین قیمت‌

سرمایه گذاری در آمریکا با اوراق قرضه

اوراق قرضه یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در آمریکا می باشد. به دلیل اقتصاد قوی این کشور بسیاری این روش را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند. با خرید اوراق قرضه به ارزش 1 میلیون دلار می توانید در این کشور سرمایه گذاری نمایید.

مزایای سرمایه گذاری در آمریکا

  • پیشرفت در آمریکا سرعت بسیار بالایی دارد و به همین دلیل با سرمایه گذاری در هر زمینه ای می توانید سود های کلانی به دست آورده و بیزینس های موفق دیگری داشته باشید.
  • کشور آمریکا موافقت نامه تجاری با 20 کشور دیگر دارد و به همین دلیل می توانید محصولات خود را به خارج از مرز های این کشور نیز بفروشید.
  • وسعت بالای آمریکا زمینه های سرمایه گذاری را نیز وسیع تر خواهد کرد.
  • آمریکا محل مناسبی برای زندگی خانواده شما نیز خواهد بود.

معایب سرمایه گذاری در آمریکا

  • میزان سرمایه مورد نیاز برای اخذ ویزای سرمایه گذاری آمریکا بالا بوده و همگان امکان اخذ آن را نخواهند داشت.
  • بازار آمریکا یکی از بازار های پر ریسک به شمار می رود و به همین دلیل باید بسیار حواس جمع عمل نمایید.

شرایط اخذ

فرد متقاضی باید تابع کشوری باشد که قرارداد تجاری بین آن و ایالت متحده برقرار باشد. متقاضی یا باید سرمایه گذاری خود را انجام داده و یا در حین انجام آن باشد. ارائه مدارک سرمایه گذاری معتبر از جمله ضروریات می باشد. درخواست کننده باید اثبات نماید که تنها به منظور سرمایه گذاری در کشور آمریکا تمایل به اخذ این ویزا دارد و حتما باید مالکیت بیش از 50 درصد واحد تجاری را داشته باشد.

مراحل اخذ

برای درخواست ویزای سرمایه گذاری آمریکا باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:
1

مشورت با یک وکیل با تجربه در این زمینه و استخدام وی

2

انتخاب کردن ایالت مناسب برای سکونت و سرمایه گذاری

3

انتخاب محل برای راه اندازی واحد تجاری یا انتخاب آن

4

به ثبت رساندن شرکت در یک ایالت

5

ارائه یک طرح توجیهی برای دوره سرمایه گذاری خود

6

شفاف سازی منبع سرمایه گذاری

7

ارائه کلیه فرم های مربوط به سرمایه گذاری در این کشور

برگشت به منو