ویزای افراد با توانایی خاص

ویزای افراد با توانایی خاص

درباره ویزا

یکی از ویزا هایی که کشور های مختلف برای برخی از مردم در نظر گرفته اند را می توان ویزای افراد خاص دانست. بسیاری بر این باورند که می توانند ویزای افراد با توانایی خاص کشور های مختلف را به سهولت دریافت کنند اما باید بدانید که کارشناسان کاملا تخصصی بررسی کرده و هر فردی امکان اخذ این ویزا را نخواهد داشت. همکاران ما در همیشه سفر آماده ارائه مشاوره تخصصی در رابطه با رزرو سوری بلیط هواپیما هستند. ابتدا بیایید بدانیم ویزای افراد خاص چه ویزایی است؟ این ویزا همانطور که از نامش پیداست به نوع از ویزا ها گفته می شود که به افراد با توانایی خاص ارائه می شود. از جمله این افراد می توان به نخبه ها، افراد با توانایی چشم گیر و... اشاره کرد. این ویزا در حالت کلی به منظور جذب افراد مفید و نامی در نظر گرفته شده است و داشتن شرایطی برای اخذ این ویزا از جمله الزامات خواهد بود. همیشه سفر با گرفتن رزرو بلیت و هتل برای سفارت می تواند کلیه هتل های کشورهای جهان را برای مسافران با بهترین نرخ رزرو قطعی نماید.

انواع ویزا

ویزای افراد با توانایی خاص به انواع مختلفی دسته بندی می شود که البته هر یک از این ویزاها از نظر تخصص و زمینه درخواست ویزا با یکدیگر متفاوت خواهند بود. انواع این ویزا از قرار زیر خواهند بود:

  • ویزای 0-A1:

این ویزا مخصوص افرادی است که توانایی خاصی در زمینه های آموزش، علوم و تجارت داشته باشند. البته توانایی های خاص ورزشی نیز در این دسته جای می گیرند.

  • ویزای O-B1:

این ویزا برای افرادی تعلق می گیرد که توانایی های فوق العاده ای در زمینه های مصاحبه تلویزیونی و یا هنر داشته باشند.

در حالت کلی ویزاهای افراد با توانایی خاص به دو نوع ذکر شده دسته بند می شوند اما به همراه فرد متقاضی یک نفر نیز می تواند در صورت داشتن شرایطی ویزای کشور را دریافت نماید. البته ویزای متفاوتی برای این افراد در نظر گرفته شده است که از قرار زیر خواهند بود:

  • ویزای O-2:

این ویزا به افرادی تعلق خواهد گرفت که به همراه ورزشکاران و یا هنرمندان بوده و آنها را در برگرفته اند. به عبارتی به عنوان دستیار وی شناخته می شود که وجود آن برای شکوفایی استعداد متقاضی مورد نیاز باشد.

  • ویزای O-3:

کسانی امکان اخذ این ویزا را خواهند داشت که فرزندان و یا همسرشان دارای ویزای O-1 یا O-2 باشند.

شرایط اخذ

برای اخذ ویزای افراد با توانایی خاص باید حتما شرایطی را داشته باشید. شخص درخواست کننده این وزا باید توانایی بسیار برجسته داشته باشد که در سطح بین المللی شناخته شده است. در حالت کلی شخص باید در زمینه خود به عنوان بهترین و متمایزترین شناخته شود. در حالت کلی باید بتواند نظر افسر سفارت را به خود جلب نماید. توجه داشته باشید که ابتدا فرد باید به صورت موقت در کشور مورد نظر اقامت داشته و در رشته حرفه ای خود مشغول باشد. فرد باید بتواند توانایی های خود را بکار گرفته باشد تا بتواند اقامت کشور را دریافت نماید.

از جمله مهمترین شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای افراد با توانایی خاص می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  ارائه رسید تشخیص جایزه برای سطوح ملی و بین المللی
  • عضو بودن در یک سازمان معتبری که صلاحیت آن مورد تایید بوده باشد. البته کارشناسان این شرکت نیز باید فرد متقاضی را تایید کرده باشند.
  • انتشار جزئیات توانایی های فرد متقاضی در رسانه های معتبر و یا روزنامه های کشور
  • ارائه مقاله هایی در ژورنالهای حرفه ای و همچنین رسانه های شناخته شده
  • تجار و یا دانشمندانی که مشارکت ویژه در رشته خاص دارند.
  • مورد تایید قرار گرفتن کار خاص به صورت گروهی و یا انفرادی
  • استخدام فرد توسط شرکت ها و یا موسساتی که شهرت ملی یا بین المللی داشته باشند.

در حالت کلی فرد باید مدرکی را برای جلب توجه افسران داشته باشد و از جمله مهمترین مدارک مورد نیاز می توان به موارد ذکر شده اشاره کرد.

مدارک لازم

برای اخذ ویزای افراد با توانایی خاص باید مدارکی را ارائه نمایید. از جمله مهمترین مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
done ارائه مدارک احراز هویت به صورت کامل
done ارائه مدرکی که نشان دهنده دریافت جوایز موفقیت های برجسته شما باشد.
done ارائه مدارک اثباتی برای اثبات عضویت شما در انجمن های جهان و یا خودساخته
done ارائه مدرکی که ثابت کننده انتشار در نشریات جهانی باشد. البته نویسنده این موضوعات باید از طرف بیگانگان باشد.
done ارائه مدرکی از یک قاضی معتبر مبنی بر تایید فعالیت شما
done تالیف مقالات یا کتاب های علمی در زمینه فعالیت خود
برگشت به منو