وقت سفارت آمریکا

آیا می خواهید درباره وقت سفارت آمریکا بدانید؟ اینکه کشورهای ایران و آمریکا با یکدیگر روابط کنسولی ندارند واقعیتی انکار ناپذیر است. از طرفی هم عدم روابط دیپلماتیک میان این دو کشور موجب شده تا متقاضیان سفر به آمریکا موانع و مشکلات بسیاری را برای گرفتن وقت سفارت آمریکا پشت سر بگذرانند.

بسیاری از تقاضاکنندگانی که قصد دریافت اقامت در این کشور را دارند به ناچار مجبور می شوند برای دریافت وقت سفارت آمریکا به کشورهایی نظیر ترکیه، ارمنستان و… سفر کنند. به همین دلیل است که اطلاع از دریافت سفارت آمریکا برای فردی که می خواهد وارد این کشور شود و از امنیت آن بهره مند گردد بسیار حائز اهمیت است.

اگر شما هم جزء آن دسته از مهاجرانی هستید که قبلاً به کشورهایی همچون ایالات متحده آمریکا سفر کرده اید یقیناً مبحث وقت مصاحبه آمریکا آشنا هستید. اما اگر قرار است برای اولین بار سفر به این کشور را تجربه کنید و اطلاع چندانی پیرامون این مقوله ندارید پیشنهاد می کنیم حتماً این مطلب ما را تا اتمام شدن آن مطالعه نماید.

آنچه در ادامه می خوانید.

وقت سفارت چیست؟

شما با توجه به ویزای درخواستی خود، باید با افسران ویزای کشور مقصد مصاحبه کنید. حالا بسته به کشور مقصدتان، یا باید با افسران ویزا مصاحبه کنید و یا فقط برای تحویل مدارک و انگشت نگاری به سفارت و یا کارگزاری مراجعه کنید. به دلیل ازدیاد درخواست متقاضیان ویزا، سفارت خانه‌ها و کنسولگری‌ها تصمیم گرفتند تا برای جلوگیری از شلوغی و ازدحام متقاضیان، سیستم تعیین وقت سفارت را پیاده سازی کنند.

وقت سفارت در اصل همان نوبت بانکی است. با این تفاوت که چند دقیقه و یا چند ساعت بعد نوبت شما فرا نمی‌رسد بلکه ممکن است، ۱ روز، ۱ ماه و حتی ۱ سال بعد نوبت مراجعه شما به سفارت فرا برسد.

چگونه وقت سفارت امریکا بگیریم؟

وقت سفارت آمریکا اولین گام برای دریافت ویزای اقامتی در این کشور است. به بیان ساده تر یکی از شروط اصلی و مهم ورود به خاک کشور آمریکا همین پروسه مربوط به وقت سفارت می باشد. چنین مبادی مهمی برای تمامی کسانی که دوست دارند در آمریکا اقامتی دائم و همراه با امنیت داشته باشد یکسان است و ایرانیان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

همان طور که می دانیم آمریکا یکی از ثروتمندترین و پیشرفته ترین کشورهای جهان به شمار می آید که در بخش آمریکای شمالی واقع شده است. کشور قدرتمندی که به خاطر جذابیت های منحصر به فردی که دارد هر کسی رؤیای سفر کردن به آن را در سر می پروراند.

مراحل وقت سفارت آمریکا

فرقی نمی کند هدف یک سفر کوتاه مدت باشد یا به قصد مدت زمانی طولانی برای سفر به این کشور برنامه ریزی کرده باشید. در هر صورت یکی از اساسی ترین قدم های ورود به خاک این کشور اخذ ویزای آمریکا است.

در حالت کلی قوانین و مقررات مربوط به اخذ وقت سفارت آمریکا و ویزای آن برای تمامی مهاجران در سفارت های مختلف یکسان است. اما این احتمال وجود دارد که بسیاری سفارت خانه ها بر اساس سیاست های تعیین شده خود یک سری شیوه های متفاوت را برای وقت مربوطه مشخص نموده و مراحل آن را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

از طرفی هم این شرایط ممکن است برای مهاجران بسیاری از قبیل شهروندان ایرانی به دلیل عدم روابط دیپلماتی و کنسولی میان آمریکا و ایران، دریافت وقت و اخذ ویزای آمریکا مستلزم مراجعه به یکی از کشورهای همسایه که از جانب آمریکا مشخص شده است باشد.

مراحل گرفتن وقت سفارت

اگر می خواهید به صورت انفرادی یا همراه با خانواده خود به کشور آمریکا سفر کنید پیش از هر چیزی نیاز است کسانی که قرار است شما را در این سفر همراهمی کنند تعیین نمایید.
پس از آن بایستی زمان ملاقات برای وقت سفارت آمریکا را به گونه ای مشخص کنید که تمامی همراهانتان حضور داشته باشند. همانطور که در مطالب فوق به آن اشاره شد دولت آمریکا بسیاری از کشورهای اطراف خود را برای سفارت خانه های مربوطه در نظر گرفته که از جمله آن ها می توان به کشورهایی همچون دبی، ترکیه و ارمنستان اشاره کرد.

بهتر است که شهروندان ایرانی به کنسولگری هایی که با زبان رسمی فارسی آشنایی دارند و به عبارتی مختص ایرانیان هستند مراجعه کنند. چرا که این کنسول گری ها با مدارک متقاضیان ایرانی آشنایی کامل دارند و این مزیت سبب می گردد تا تمامی مشکلات احتمالی درباره وقت و اخذ ویزای آمریکا کاهش یابد.

انگشت نگاری وقت سفارت

تعیین وقت سفارت آمریکا متقاضیان بایستی در تاریخ مشخص شده برای مصاحبه حضوری و همچنین پروسه مربوط انگشت نگاری به یکی از سفارت خانه های آمریکا مراجعه نمایند.
لازم به ذکر است که دریافت وقت برای این کشور از طریق تلفنی غیر ممکن می باشد. اما از آنجایی که این امکان به صورت اینترنتی و آنلاین برای متقاضیان وجود دارد در نتیجه هر یک از آن ها می توانند به سایت اینترنتی که از طریق یکی از سفارت خانه های آمریکا مشخص شده مراجعه نمایند و جهت گرفتن وقت اقدام کنند.

همچنین به اتمام رساندن تمامی مراحل مربوط به تعیین وقت از همان زمانی که متقاضیان فرم مربوطه را پر می کنند تا وقتی که ویزا برایشان صادر می گردد پروسه ای تقریباً طولانی دارد. آسان ترین راه برای ثبت نام ورود به سامانه رسمی خدمات ویزای آمریکا می باشد

مراحل انگشت نگاری وقت سفارت

شرایط اخذ ویزای امریکا

دولت آمریکا برای دریافت ویژه و همچنین وقت مصاحبه آمریکا برای تمامی متقاضیان قوانین و شرایط یکسانی لحاظ کرده است. در ادامه با برخی از این قوانین آشنا خواهیم شد:
تمامی اشخاص بالای 14 سال بایستی برای خود وقت سفارت آمریکا جداگانه ای رزرو نمایند. اما افراد زیرا 14 سال می توانند در همان روز مراجعه به سفارت خانه آمریکا همراه با خانواده خود حضور داشته باشند.
از آنجایی که بسیاری از مسئولین سفارت خانه های آمریکا در سایر ممالک به زبان فارسی تسلط ندارند لذا اداره مهاجرتی آمریکا به مهاجران ایرانی توصیه می کند که به یکی از کشورهای آنکارا، ارمنستان و دبی مراجعه کنند.

هر فرد متقاضی پس از پرداخت هزینه مربوط به وقت سفارت یا MRV به مدت یک سال از تاریخ پرداخت هزینه مهلت دارد.
هر فرد متقاضی می تواند پس از تعیین وقت سفارت بدون پرداخت هزینه، زمان مصاحبه خود را تا حداکثر 5 بار تغییر دهد. اما به شرطی که بخواهد در همان سفارت خانه وقت بعدی خود را مشخص کند.

در صورت ریجکت شدن فرد متقاضی، عدم مراجعه جهت مصاحبه و بنا به هر دلیل دیگری نیاز است تا برای بار دوم هزینه مربوط به MRV پرداخت گردد.

مدارک لازم برای وقت سفارت امریکا

متقاضی پس از ثبت نام باید در زمان وقت سفارت خود، مدارک زیر را به همراه ترجمه آن ها باید به همراه خود به کنسولگری آمریکا ببرد. مدارک در زیر لیست شده است:

  • فرم پرشده DS-160 به بان فارسی یا صفحه تاییده تکمیل فرم DS-160 به زبان انگلیسی.
  • در صورت داشتن ویزای ایالات متحده در گذشته، اسکن از صفحه ویزا.
  • کپی صفحه ی اول پاسپورت ( با حداقل 6 ماه اعتبار)
  • اسکن عکس تمام رخ 5*5 رنگی با پس زمینه سفید.
  • درخواست بر روی سربرگ ( برای همکاران آژانسی)
  • آدرس ایمیل و شماره تلفن معتبر مسافر.
  • اسکن از صفحه ویزا در صورت داشتن ویزای ایالات متحده در گذشته.

مدارک لازم برای حضور در سفارت امریکا

  • گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار قبل از زمان ورود به آمریکا به همراه تصویر اسکن صفحه اول آن
  • ارائه مدارک هویتی( شناسنامه، کارت ملی، سند ازدواج یا طلاق) + ترجمه رسمی آن ها
  • اصل کارت پایان خدمت و یا معافیت برای آقایان + ترجمه آن
  • گذرنامه های قبلی(در صورتی که قبلا گذرنامه دریافت نموده اند)
  • دو قطعه عکس تمام رخ 5*5 با رعایت استانداردها برای عکس پاسپورت (همراه داشتن تعداد عکس بیشتر برای احتیاط توصیه می گردد)
  • تاییدیه رسید پرداخت هزینه MRV پرداخت شده در سایت سفارت آمریکا
  • تایید فرم پرشده DS160 ایالت متحده که به صورت آنلاین در سایت سفارت پر شده است.
  • تاییدیه برگه وقت سفارت
  • همراه داشتن هزینه های لازم در سفارت آمریکا( برای انگشت نگاری و…)
  • پرینت گردش 6 ماهه حساب بانکی به انگلیسی
  • ارائه نامه و مدارک تمکن مالی به انگلیسی
  • ترجمه سوابق بیمه
  • اصل اسناد ملکی ( خانه، زمین، مغازه و…) + ترجمه آن
  • اسناد مربوط به سرمایه گذاری ( بورس، اوراق مشارکت و….)
  • مدارک شغلی به همراه ترجمه ( گواهی اشتغال به کار یا حکم بازنشستگی، حکم کارگزینی، برای پزشکان پروانه مطب یا نظام مهندسی، برای کارفرمایان جواز کسب و پروانه بهره برداری، روزنامه رسمی و آگهی تغییرات اخیر شرکت و…
  • برای ویزای توریستی و کوتاه مدت: رزرو بلیط رغت و برگشت + واچر محل اقامت (هتل و…) در آمریکا
  • برای ویزای F1: مدارک تحصیلی، مدارک پرداخت هزینه ها و شهریه + فرم تکمیل شده I-20
  • برای ویزای J1: مدارک پرداخت هزینه های لازم + فرم تکمیل شده ds-2019
  • برای افرادی دارای دعوتنامه: ارائه اصل دعوتنامه + فرم تکمیل شده I-134
برگشت به منو